Var nöjd med dig själv och försök inte dölja vem du är!

Jag läste nyss på Stina-Lees blogg om vad hon hade skrivit om tonåringar och t.ex. om att 10/12-åringar numera är helt annorlunda än vad de var förr. Jag håller med henne. Bara på de få åren som har gått sen jag var 10 år märker man en tydlig skillnad.


Något jag har tänkt på väldigt mycket är smink. Hur ofta ser man inte unga tjejer och då menar jag verkligen UNGA, med överdrivet mycket smink. Det är ju fortfarande bara små söta flickor. Då undrar jag vad det är som gör att det är så. Att flickor börjar sminka sig redan när de går i 3an eller 4an. Så var det inte när jag var så liten. Jag vet inte hur många gånger jag har sett små flickor som har mer smink än vad jag har. Jag har oftast bara mascara och jag tycker det räcker för mig.

Men vem bestämmer åldersgränsen på smink, när är det egentligen dags för tjejer att börja sminka sig? Såklart så är det något man bestämmer själv, men ändå kan jag inte låta bli att reagera när jag ser unga flickor med så mycket smink.

Jag kommer ihåg ett avsnitt av Desperate Housewives, när Gabrielle säger till sin dotter något i stil med att den dagen du inser att du inte behöver smink, då är du redo för att börja använda det. Jag tycker verkligen det är bra sagt. Vi tjejer ska inte behöva bära smink för att vi är rädda för att visa hur vi egentligen ser ut. Vi ska inte sminka oss för att vi skäms över vårt utseende. Sminkar vi oss så ska det vara för att vi vill och för att vi vill vara lite extra fina.


Jag har även hört från folk om tjejer som inte har visat sig utan smink för sina pojkvänner. Att de har varit tillsammans i flera månader, men trots det så går tjejen upp tidigt på morgonen för att hinna sminka sig innan pojkvännen vaknar. Vafan är det för förhållande? Så ska jag aldrig någonsin ha det. Tycker inte en kille om mig för den jag är så kan han lika gärna dra!


Jag menar inte att vi tjejer, eller killar inte ska låta bli att sminka oss. Det jag menar är att innan man börjar kladda på en massa smink i ansiktet, så ska man vara nöjd med sig själv. Jag tror det är så otroligt viktigt för att må bra. Och mår man bra så blir man vackrare utan att ta hjälp av smink.


Och glöm aldrig: Det finaste sminket en människa kan ha är ett leende!


Bild som är tagen av Sofie <3
Tycker denna passar ihop med texten! För om man kommer närmre
en person och lär känna honom eller henne så hittar man oftast
något vackert, insidan!!!


Kommentarer
Postat av: Minnie

Jag följer dig på bloglovin nu :)

2009-07-30 @ 00:31:14
URL: http://www.minnies.se
Postat av: Anna <3

Håller fullständigt med!! Och då kan jag relatera till detta inlägg! Gå in och läs!http://annaelisabethnygren.blogg.se/2009/july/allvarligt-vad-fan-hander.html

2009-07-30 @ 01:06:34
URL: http://annaelisabethnygren.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag håller med dig. Det är sjukt hur dagens idealbild ser ut hos väldigt unga tjejer. Ser föräldrarna ingenting numera. Tack iaf för din åsikt !

2009-08-12 @ 11:14:24
URL: http://veronicalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0